Bestuur:

- voorzitter

​

​

​

​

​

​

- Secretaris

​

​

​

​

​

​

- Penningmeester

​

​

​

​

​

​

- Technische medewerkers

​

​

​

​

​

​

​

​

​

​

​

​

​

- Redactie Internet

​

​

​

- Redactie Pruttelpot

​

​

​

​

​

- Evenementencommissie

​

​

​

​

​

​

​

​

​

​

-  Redactie Facebook

​

​

​

​

​

- Webmaster

​

​

​

René Willemsen 

​

​

​

​

​

​

Marcus Boerdijk

​

​

​

​

​

​

Jan den Biggelaar

​

​

​

​

​

​

Robert Leverington

 

​

​

​

​

​

​

Leo Steenks

​

​

​

​

​

Edgar Spruijt

​

​

​

Frank Stoffer

​

​

​

​

​

Egbert Zwart

​

​

​

​

Jan Lauran

​

​

​

​

​

Wendy Stoffer-Weerts

​

​

​

​

​

Frank Bleeker

In mijn tienertijd als vervent Puchrijder nog een tijdje gesleuteld in een brommerzaak, m’n rijbewijs gehaald op een Kreidler RS en in 1975 Laverda gaan rijden. Het tweetaktvirus is echter nog steeds aktief, dus toen een TS 150 zich aandiende deze kans met beide handen aangenomen, heb er nu drie!

Ik prijs mij gelukkig af en toe iets te kunnen organiseren voor de gezelligste club die ik ken.

In 1982 volgde ik de MTS Werktuigbouw in Hilversum. Voor mijn stageperiode moest ik een betrouwbaar motorvoertuig  bezitten. Toen bezat ik een oude BMW R50, die niet meer te vertrouwen was (revisie motorblok hard nodig). BMW dus verkocht en van dat bedrag kocht ik een nieuwe MZ 250 Luxe. Met deze motor rij ik nog steeds met veel  plezier. In 2007 ben ik begonnen in mijn smederij-werkplaats oude MZ motoren op te knappen. Momenteel heb ik ruim acht MZ motoren, van alle modellen en leeftijden, in de werkplaats staan. Veel aandacht en onderzoek besteed ik aan de 6-volt DC en de 12 volt AC van de MZ motoren. Aanhangwagentjes (één wiel of met twee wielen), zwenkzijspannen en het verstelbare terugkaatsschot in de uitlaat worden door mij, met plezier en ervaring, gemaakt en gemonteerd. Als grap noem ik de Achterhoek de DDR van Nederland, 

vertegenwoordigd door MZ Garage-Smederij Leverington Aalten.

Al een aantal decennia ben ik verzamelaar van DDR memorabilia. De komst van MZ was dan ook geen verrassing. Mijn liefhebberij rondom MZ heeft zich toegespitst op de leger- en politie uitvoeringen. Met veel liefde stel ik als redacteur het clubblad ‘de Pruttelpot’ samen.

Sinds de ontdekking van MZ in begin 90-er jaren altijd MZ blijven rijden.

Tegelijk ook af en toe wat anders en daardoor weten we dat ook mijn vierde MZ, nu een ETZ, het perfecte motorrijwiel is.

In 1976 heb ik van een kennis een Maico 250 legeruitvoering gekocht. Ik kwam bij Gekra in Dieren terecht voor onderdelen. De Maico heb ik niet heel erg lang gehad….van sleutelen had ik nog niet zoveel verstand. Mijn eerste MZ kocht ik in 2001 en was aanleiding om lid te worden van de club.

Nou, daar heb ik nog geen spijt van gekregen. Sterker nog, in het voorjaar van 2017 besloot ik mij structureel in te gaan zetten voor de Club en heb mij gemeld voor de functie secretaris.

In het verleden sleutelde ik aan en  reed ik als motorcoureur met Suzuki en Yamaha tweetslag racers. Suzuki heeft de techniek in de jaren zestig van MZ gekopieerd. Bij het zoeken naar oplossingen voor problemen kan ik uit mijn jarenlange sleutelervaringen aan tweeslagmotoren putten.

(Telefoonnummer 06 3622 7061)

Mijn eerste MZ kocht ik in 1974, want ik wilde graag zorgeloos ver op vakantie. En dat is gelukt! (Lapland).   Deze  motor heb ik nog steeds, immers: de levensduur van een MZ is net zo lang als de interesse van zijn berijder. Mijn eerste ervaring met de club is Pruttelpot nr 2 , die ik bij importeur Van de Kuinder oppikte.. Ik ben pas werkelijk lid geworden in 2000, toen ik in mijn midlife fase toe was aan een MZ-revival en er een Gespann bijkwam. En sinds 2017 ben ik penningmeester van de club, ik vind het leuk om met en voor de club constructief bezig te zijn.

Toen ik in 1983 eindelijk mijn motorrijbewijs had wilde ik ook een nieuwe motor kopen. Voor 3495 gulden werd ik de trotse eigenaar van een ETZ250  solomotor. Die motor beviel mij zo goed dat ik tot op heden alleen maar nieuwe en gebruikte motoren van dat type heb gehad met en zonder zijspan. Tegenwoordig heb ik nog steeds een ETZ 250 die liefdevol is gerestaureerd en waar ik nog jaren mee wil rijden.

In 1986 ben ik lid geworden van de MZCH en kort daarop mocht ik een aantal jaren als redacteur het clubblad “de Pruttelpot” maken. Daarna ben ik een aantal jaren naar de achtergrond verdwenen maar sinds 2017 mag ik me voorzitter noemen. De MZCH is voor mij een manier om even lekker van alles weg te zijn en met gelijkgestemden te kunnen kletsen over van alles en nog  wat bij een gezellig kampvuur. 

Was lid van 1992 tot 2012, toen de ETZ251 verkocht, maar in 2016 weer een MZ - een oude ES250/2 - gekocht, opgeknapt en weer lid geworden.

En nu de website aangepakt.  PS de ZandPadenToerTocht is niks voor mij, dan wordt de ES zo vies…

Het heeft een aantal jaren geduurd, voordat ik überhaupt MZ wilde rijden. Een paar nadelen; op de snelweg kom je niet vooruit en als er iets onderweg kapot gaat ben ik niet technisch genoeg om mezelf weer op weg te helpen. Ik weet niet meer hoe het gebeurde, maar de leger MZ van schoonvader kwam in ons bezit en dat zou dan "mijn MZ" zijn (lees: ik rij en maak stuk, Frank repareert! Dus eigenlijk is hij toch meer ons samen haha!). En met deze motor heb ik al veel plezierige kilometers gemaakt.

                Webmaster and design: Frank Bleeker - made on iMac - copyright MZCH 2018 - webmaster@mzch.nl